Kdy: 2.-6. 9. 2015
Kde: Keltské oppidum, Nasavrky
Pořádá: LarPard, Darien, Newman, Maoren, Drrir, Žako
Cena: Cena uvedena na samostatné stránce
Počet hráčů: cca 40
Účast: na přihlášku, viz záložka Přihlášení
Kontakt: zc.drapral|namwen#zc.drapral|namwen
Diskuze: níže v minifóru či na FB události
Sdílet:
Řítíme se do třetího dílu skvělé epiky! Tož vítejte a staňte se její součástí!
O jaký půjde larp?
Žánr, téma a motiv
Zůstáváme věrni konceptu a rámci, které Střepy Abeiru držely v předešlých letech: baldurská kolonie, party dobrodruhů, tajemství, epika a pohyb v přírodě. Neočekávejte nějaké významné změny v pojetí, mechanikách nebo vyznění. Samozřejmě je žádoucí být vždycky lepší a úžasnější než minule, ale není to naše priorita. Chceme udělat dobrou hru tak, abychom si ji všichni užili a neuhnali si u ní mozkovou mrtvici z příprav nebo psychický blok z nadměrných očekávání. Uděláme, co můžeme, ale jak jistě víte, nemenší podíl na kvalitě hry máte vy sami. Těšíme se na vaše postavy a příběhy, které našemu snažení teprve dají ten pravý smysl.
- Můžete očekávat několik vrstev příběhů, na které se chceme soustředit, realističnost a pestrost světa, interakce s okolím i mezi postavami, akci, prvek prozkoumávání, tajemství.
- Chceme hráčům poskytnout jistotu, že jejich postavy mají ve světě pevně dané místo, mohou ovlivňovat dění kolem sebe a v příbězích se s nimi počítá.
- Chceme vytvořit dramaturgii hry, která bude rozložená do celého průběhu a minimalizuje hluchá místa, nicméně dá prostor pro "pobývání ve světě" bez zbytečného tlaku na potřebu stále něco řešit.
- Chceme nabídnout komfort stravy a příjemného táborového prostředí. Jídlo bude součástí hry a ubytování bude realizováno v budovách keltského oppida.
- Celá hra se zakládá na silných stránkách, které DnD nabízí: klasická high fantasy, epika, cesty hrdinství, výzvy a dobrodružství. Nesnaží se o nějaké překvapivé žánrové obměny ani nemíří k patosu a frašce. Chceme rozvinout to dobré, co fantasy nabízí, aniž bychom sklouzávali k ohraným stereotypům.
- Nacházíme se v nebezpečné zóně, kde v každém boji budete cítit ohrožení. Boj s nepřítelem ale není veden jen v přímých střetech: hledání strategické výhody či taktika vedená spíše vynalézavostí budou mít své nezastupitelné místo. Velký prostor je ponechán soukromým akcím jednotlivců, jejichž motivace nemusí mít s ústředním konfliktem nic společného. Předpokládáme přibližně polovinu bojových postav - i když, přiznejme si, v tomto světě se umí nějak bránit každý.
Co od hry čekat
Co ve hře bude
Pořádný stupeň epiky: každý charakter je plnohodnotným "hrdinou" s vlastním příběhem, který dovede měnit běh událostí.
Osobní příběhy: Každá role je jedinečná a žádná není popsána pouhou příslušností ke skupině. Chceme, aby všechny postavy měly příběh pro ně důležitý a zajímavý.
Barvité a dynamické prostředí: Okolí tábořiště se bude snažit být co nejzajímavější a nejvěrohodnější, ať už půjde o jejich ztvárnění, proměny a příběhový význam.
Herní strava: Jídlo bude součástí hry.
Jednoduchá pravidla: Zachováme model dovedností, které jsou pro každou postavu logické, individuální a jednoduché.
Postavy: Chceme umožnit pokračovat v postavách ze Střepů (jedničky i dvojky), neboť mají silné vazby a pohnutou historii. Pokud cítíte, že mají zajímavý příběh a chcete je hrát, určitě je to možné.
Boj: Většina postav bude mít dřevárenské zbraně a bude je používat. Počítejte s tím, že se do nějakého boje dostanete a že je možné odnést si ze hry modřinu. Je ale samozřejmě také možné představovat roli, která bojovat neumí a bojů se aktivně neúčastní.
Dlouhá hra: Hra bude mít délku tří celých dní. Chceme poskytnout prostor nejen pro "hraní" rolí, ale i pro "pobyt" v roli, pro každodennost. Rozložení děje se ale budeme snažit nastavt tak, aby nebyly části hry bez události a naopak aby v sobotu hráči neumřeli vyčerpáním.
Co naopak nebude
Farmařina: Pokud si o to někdo vyloženě nepožádá, nedočkáte se obdělávání půdy, těžby, nucených meditací a jiných nepříliš epických činností.
Neherně: Věc, kterou zaručují samotní hráči, ale jejíž nepřítomnost považujeme za velmi důležitou.
Složitá virtualita: Minimum krepáků, časových kompresí, virtuálních vidláků a podobných věcí. Nechceme sice úplnou simulaci, ale přesto míříme k realističnosti.
Co chceme po hráčích
Přihlášku a aktivní účast na tvorbě role: Těšíme se na vaše nápady. Tvoříme s vámi. Více na stránce Přihlášení.
Kostým: Vhodný k vaší roli. Nechte se inspirovat obrázky z DnD či v galerii z minulého dílu.
Další rekvizity: Některé předměty dostanete od nás, ale určitě nezapomeňte misku či talíř, nádobu na pití, povětšinou nějakou zbraň a další věci, které budou dotvářet vaši roli. V detailech je síla! Pokud byste něco chtěli, ale nemáte, můžeme pomoci se sháněním.
Věci na spaní: Nezapomeňte si přikrývku a něco pod sebe. Pokud budete mít spacák či karimatku, mějte také deku na přikrytí.
Peníze: Realizace hry samozřejmě něco stojí. Cena není jako za flašku, ale chceme vám zároveň umožnit tu cenu snížit. Více na stránce Cena.
Výzbroj a výstroj aneb co s sebou
Zbraně
Je jen pár z vás, co zbraně nepotřebují. Možná jen Evelien se může cítit tak bezpečně, že nemusí nosit ani nůž.
Při výběru zbraně mějte v prvé řadě na paměti to, že se bude bojovat i v noci. Určitě tedy zvolte měkčenou zbraň a pokud bude vaše hlavní zbraň pro boj v noci nevhodná (tyčovky, luk…), vemte si jednu záložní i pro tyto případy.
Jakou zbraň vybrat by se, stejně jako kostým, mělo řídit dle vaší role.
Neexistují žádné předepsané rozměry, váhy, kombinace či tvary vašich zbraní. Mějte na paměti jen to, že čím větší a šílenější zbraň je, tím více bojových zkušeností by měla vaše role mít. Tedy halapartny se štítem zvládnou jen zkušení veteráni z Ohnivé pěsti.
A naopak. Čím méně se vaše role zajímá o hrubý boj, tím menší a prostší zbraně budete mít. Nějaký jednoruční meč zvládne každý z vás. Spousta mágů, knězů, vědců, diplomatů a dalších se ale ničím takovým nebude zatěžovat a možná, ale jen možná, si k pasu vezme dýku.
Ti, kteří ovládají magii, či nějaké jiné mystické umění, by neměli zapomenout nějaké projektily. Většina magického boje neprobíhá jako pořvávání magických zaklínadel - těch by si stejně v boji nikdo nevšiml. Základní dovednost je vyčarovat projektil, kterým musít strefit nepřítele a to má zpravidla stejný efekt jako přesná rána mečem. Je jedno jak tento projektil bude vypadat. Opět by měl být bezpečný a pokud se povede, vyjadřovat to, co představuje, ať už to jsou blesčíky či ohnivé koule.
Kostým
Věřím, že většina z vás má již kostým připravený doma v krabici a jen odpočítáváte dny do začátku hry. Pro ty, kteří kostým ještě nemají úplně hotový, je zde následujících pár řádků.
Pokud hrajete jinou rasu než je člověk, bylo by fajn, aby to bylo poznat. Může jít pouze o špičaté uši, nějaké barvy či celou masku. Zejména pokud spoléháte na nějakou masku, doporučujeme si její nošení alespoň na chvíli zkusit. Také nezapomeňte, že bystě měli být schopni dělat základní věci - jako se třeba najíst a napít. Nikdo po vás nechce, abyste s těma věcmi i spali, ale prosím, každé ráno zkontrolujte, jak vypadáte Emotikona smile
Jaké si vzít na sebe oblečení, to už záleží hodně na každé roli. Určitě se snažte respektovat, co jste zač. Paladinovi by neměl chybět symbol jeho boha, mágovi (svítící) hůl a divná kniha. Ten kdo chce bojovat by si neměl zapomenout nějakou tu zbroj, kvůli modřinám samozřejmě.
Určitě nezapomeňte nějakou tu brašnu. Ve hře se objeví nějaké to haraburdí.
Komu něco chybí a shání, napište ideálně zde, určitě je tu někdo kdo vám ten chybějící kus půjčí. Jako inspiraci lze využít fotogalerii z minulého roku či Pinterest, který pro Střepy Abeiru dala dohromady Kristýna Darien Obrdlíková.
https://plus.google.com/u/0/photos/114642640414253240192/albums/5925724413117968753/5925724514029067090?pid=5925724514029067090&oid=114642640414253240192
https://www.pinterest.com/solweymira/dnd-inspirations/
Světlo
I když tentokrát nemáme na hře tak super jeskyně jako v minulém prostoru, pořád je světlo velmi důležité. I ve dne po něm šáhnete, protože některé domečky, ve kterých budete bydle mají velmi malá okna. Ta pravá potřeba je samozřejmě ale v noci.
Vedle vhodného osvětlení máme ještě jednu zajímavou výzvu - nepodpálit tábor. Rákosové střechy umí chytit dost jednoduše a jakmile plápolá, tak se dá jen čekat dokoud nedohoří. Kvůli těmto obavám jsme se rozhodli mít trochu pod kontrolou světla a ohně.
Ohniště bude na místě jedno a věříme, že vám bude stačit. Nezapomínejte, že nebydlíte ve stanech, před kterým si chce ohniště udělat každý, ale v chatičkách, před kterými by ty ohniště vypadaly fakt divně.
O příručních světlech taky budete muset přemýšlet. Určitě neberte žádné pochodně, nepoužijete je. Je možné vzít uzavřené lucerny a petrolejky. Nic z toho ale nesmíte nechávat bez dozoru, zejména uvnitř. Pro tyto účely budou sloužit petrolejky a svíčky vybavené magickou led technologií, která nic nezapálí. Budeme jich mít dost, aby byl každý interiér opatřen aspoň jedním světýlkem. Pokud si chcete svůj domov o trochu více zvelebit, vemte si vlastní, další. Bude samozřejmě i hromada luceren na výpravy ven, či lepší přisvětlení, ale ty může kdokoliv kdykoliv odnést.
A nakonec tu jsou mágové. Ne nadarmo se jako první trik učí většina z nich vykouzlit světlo. Ať už je to jejich orb či magická hůl. To je důležitá pro vás všechn mágy tam venku, kdo se do Petaru chystáte, opatřete si takovou hračku, všichni vás budou milovat!