Role

Níže naleznete skupiny a role, které se ve hře objeví.

Vedení Petaru

Samotné vedení a rozhodovací moc má v rukou jen jedna osoba, dcera velkovévody Portyra. Samozřejmě to ale není práce pro jednoho a tak kolem ní naleznete několik dalších odborníků, kteří mají většinou na starosti nějaké vybrané okruhy.

Lady Evelien Adelaide Portia Silverhand de Portyr - člověk - Genevieve
Velkovévoda Portyr vychovával svoji nejmladší dceru jako svého nástupce, měla ty nejlepší učitele v Baldurské bráně a sám velkovévoda dohlížel na její vzdělání a přál si, aby byla již od mládí přítomna všem jeho jednání. Lady Evelein se vždy snažila dostát očekáváním nejen svého otce, ale také všech ostatních. Mezi lidem je velice oblíbená, známá svojí štědrostí, entuziasmem, ale také zdravým rozumem. Přesto se ozývají hlasy, že je možná pro roli vedoucího celé kolonie příliš mladá a nezkušená, někteří se dokonce diví, co to velkovévodu Portyra napadlo poslat svoji dceru na takové místo, jako je Petar.

Horros Calmfinder - člověk - Olaf
Vážený člen ve vyšších kruzích Tormovy církve. Paladin který své mladé léta strávil na cestách a nezištně pomáhal všem, kteří to potřebovali. Později, po složení zkoušek paladina protektora vedl několik nebezpečných misí a získal si slávu a uznání ve všech vrstvách obyvatel Baldurovy Brány.
Nicméně Tormova církev nemá na této misi žádný oficiální zájem. Ví se, že Horros je přítelem rodiny Portyrů a vévoda si jeho účast výslovně vyžádal. Lady Evelien má tedy za sebou silnou osobnost a spolehlivý meč, což se jí jistě bude hodit.

Lord-profesor Owyn Shadowstrider - genasi větru - Slaven
Génius, milionář, playboy, filantrop. Takhle se Owyn charakterizoval, když se ho naposled jeden z profesorů zeptal, kým je bez Ohnivé pěsti, bez skupiny hrdlořezů co by mu kryli záda, bez skrývání ve stínech a plížení se v zádech, bez dobrodružných výprav, bez…čeho vlastně? Na své cestě životem dosáhl všeho, čeho chtěl, má vše, po čem kdy toužil. A ve svém směru - nové magické teorie a jejich aplikace - nemá na světě konkurenci. Možná že právě tohle všechno tolik popouzí zkostnatělou správní radu magické univerzity ve Svítící tvrzi - vizionář s velkými zkušenostmi s praktickým životem zkrátka mezi ně nezapadá a dávají mu to najevo kdykoliv mohou. A nejspíš i proto se Owyn rozhodl převzít místo vedoucího a garanta petarského výzkumu - vždyť kde je lepší místo k prokázání smyslu jeho bádání, než v prostoru, kde běžná magie funguje všelijak a pletou se do ní různé dosud jen málo probádané jevy? Možná, až tu skončí s výzkumem, že se nakonec stane nejvýznamnějším profesorem v dějinách univerzity, navíc k té genialitě, playboyství, filantropii,…

Marcox Planeshifter - půlelf - Khelben
Vědec, archivář, čaroděj. Ještě pořád není tak starý, aby čas od času nevyrazil na cesty, pokud má pocit, že to bude zajímavé. Je rezidentem Baldurovy Brány a mezi významné položky jeho životopisu patří výpravy do Hadolesa a Eristenu u ruin Krkavčí citadely. Je profesorem univerzity, kde dílem přednáší a dílem vede vlastní výzkumy. Společně s kolegou Owynem Shadowstriderem je dohlížitelem ve věci vědeckého přínosu kolonie pro Bránu a mezi mágy má značnou autoritu. Mezi studenty Univerzity se navíc šeptá, že Marcox má značnou sbírku podivných svitků, opravdu starých grimoárů a manuskriptů. Sbírka už ho prý několikrát přivedla do problémů.

Vojáci Ohnivé pěsti

Stejně jako v Baldurově Bráně a v ostatních kolonizačních pokusech i zde vykonává dohled nad bezpečností a právem žoldnéřská skupina Ohnivé pěsti. Jelikož Petar je již ustanovená a klidná kolonie, jejich prací je spíše vyšetřování zločinů a chytání kriminálníků než odrážení vnějších hrozeb.

Zane Stargazer - genasi ledu - Vlkodémon666
Jak se zrovna tento muž dostal k odznaku detektiva Ohnivé Pěsti a navíc k pozici vedoucího vyšetřovací skupiny, ví snad jen on a jeho bratr. Jisté je, že si na protokoly a učebnicové postupy příliš nepotrpí a říká se o něm, že si tvrdě jde za svým a nebere si přílišné servítky. Jeho kariéra stoupá strmým tempem vzhůru, protože je ve své práci jednoduše dobrý a ačkoliv ho podřízení popisují jako “člověka, pro kterýho by chtěl dělat jen málokdo”, je přiřazení do jeho skupiny považováno za čest a uznání dobré práce od velitelství Pěsti. Ale jak to tak bývá, pod tvrdou vrstvou ledu se může skrývat cokoli….

Arlan Stargazer - genasi magmatu - Ryan
Muž, který se pro práci pátrače Ohnivé pěsti snad narodil, kdo jiný by pronásledoval vrahy a násilníky s takovou radostí a úsměvem na tváři. Není v řadách Ohnivé pěsti nováčkem a díky svým husarským kouskům, kdy vyvázl i z těch nejhorších patálií si získal i jméno.
A pokud už se někdy stane, že není co na práci, tak potom v hospodě bude určitě veselo, protože ohnivá krev nikdy nezůstává v klidu.

Raskoldex - člověk - David F. Wagner
Někteří odznak Pěsti nenosí dobrovolně. Raskoldex patří mezi ně - jak koneckonců napovídají protimagické řetězy, na kterých ho ostatní z Pěsti vodí. Občas spíše smýkají.
Není divu. V kolonii je leckdo "trochu podivín". Ovšem málokdo je usvědčený sériový vrah mágů, který s Pěstí spolupracuje, aby o něco oddálil popravu. Měl zabíjet, aby získal moc, ale nevypadá jako člověk, kterému by na světě příliš záleželo. A samozřejmě, pokud si na něj zvyknete, je docela příjemný společník.

Alquisteremius Theodorik Tallhoff - člověk - Elendil
Není rozhodně příkladem kladného hrdiny. Nejdříve bodá a mlatí a potom se ptá. Proč je u Ohnivé pěsti, ví snad jen jeho velitel, ke kterému chová něco mezi respektem a učiněnou nenávistí. Je o něm známo, že nenávidí genasijce, a to tak, že velmi.
Často se baví sám se sebou a je to on, kdo jde první do boje a jako poslední z něj, tedy pokud musí.

Lina - člověk - Slow Loris
Lina je součástí Ohnivé pěsti, ale za vojáka by ji nikdo nejspíš nepovažoval. Tedy ne že by neuměla působit hrozivě, jenom to tak nějak nedělá. Většinou. Je to trochu studený čumák s nedostatkem smyslu pro humor a praštěnou logikou. Občas překvapí divnými otázkami. A dělá divné věci. Někdy. Slouží však ostatním a zejména Arlanovi, který se s její tichou a nekompromisní pomocí připravuje na jakousi důležitou roli v Baldurově Bráně.

Zabíječi z Neverwinteru

Skupina dobroduhů hledající poklady, slávu, peníze a další podobné věci. Díky jejich kontaktům se jim zatím vždy podařilo přidat se k zakládáním kolonií a prý je to docela výnosné.

Baron Ricaver Lastmaster - půlčík - Mortanor
Legenda? Tento výraz asi nejlépe vystihuje, kým se tenhle půlčík stal. Z ničeho někým, z tuláka hrdinou, z individua s pochybnou pověstí legendárním dobrodruhem - a nakonec i zámožným šlechticem. Jeho legendě jen přidalo, když podle všech svědků zahynul v průběhu střetu obyvatel kolonie Eristen se zhentarijsko-netherilskou invazní armádou, údajně při boji s ilithidským čarodějem jehož utloukl k smrti svou vlastní hlavou. Mnoho slz bylo prolito, mnoho písní složeno, a přesto se zdá, že se vrátil mezi živé. Ale jak? Že by přece jenom bylo něco pravdy na tvrzení jeho spolubojovníků, že už jednou pronikl až do srdce Pekla a dokázal se probít zpět? No, když už jednou, proč ne znovu…

Aria Wolfsbane - elf - Andy
Nejenom Ricaver vstoupil do legend - i jeho vždy věrný stín, jeho pravá ruka, tichá a nenápadná hraničářka elfského původu, neušla pozornosti bardů a vypravěčů. Po Ricaverově smrti ale jako by ztratila vůli žít a podle posledních zpráv zmizela kdesi v pustině. O to překvapivější pak ovšem je její návrat - mnišské šaty, selunitské ozdoby, po tieflingských rysech ani památky, kočičí oči, srst, změny na celém těle, je to vůbec Aria nebo se za ni jen vydává? Rozhodně ví věci, které by mohla vědět jen ona a Zabíječi si jsou jistí - patří k nim.

Vega Tenebra - tiefling - Eliška Černovská
Vega je u Zabíječů nová, ale se "starou gardou" se už zjevně zná z dřívějška. Nebo zkrátka zapadla do skupiny tak skvěle, jako by s nimi už byla léta. Zvídavá, zkoumavá, neustále něco hledá, kutí, bádá, no zkrátka badatelka se srdcem dobrodruha. A nějaké ty drobné magické triky rozhodně neuškodí. Hodně se ptá a hodně koumá, jak by se mohla zbavit svého tieflingského prokletí, ale to narazila na tu nejlepší společnost - Aria si ostatně Vegu ihned vzala pod svá křídla a ani ostatní Zabíječi ji nenechali na pochybách - k Zabíječům zkrátka pasuje, je jejich druh ve zbrani (i v hospodě!) a jestli to nějaký démon hodlá vidět jinak, ať se jde zeptat Damodara, jak se vyplatí zahrávat si se Zabíječi!

Sylfaen Flamegrip - půlelf - Tári
Vědkyně, alchymistka, magická teoretička, průkopnice, výrobkyně všelijakých dryjáků a udělátek - to všechno je Sylfaen. Ať už to bylo se Zabíječi, na magické univerzitě a nebo na volné noze, vždycky se snažila být o dva kroky před - kým vlastně? No přece přede všemi! Její bystrá mysl jí zkrátka nedopřeje chvilku oddechu, ne vždy se sice všechno povede jak má (nebo spíš někdy se to i povede?), Sylfaen se ovšem nikdy nenechala srazit malými (nebo i velkými) nezdary a těch pár šrámů a popálenin (a požárů, domů srovnaných se zemi, ehm, no…). Celý život vlastně hledá jediné - domov, kam zapadne, kde se dočká uznání a otevřené náruče. A zdá se, že mezi Zabíječi ho našla, napodruhé už zřejmě definitivně.

Cyrus Ashbringer - člověk - Drrak
Vyhlášený hledač kuriozit a lovec všelikých potvor byl kdysi členem Zabíječů, ovšem už nějaký čas se pohybuje sám. Jeho zvláštní afinita s různými technologickými udělátky jako by perfektně doplňovala jeho už dříve pověstné bojové schopnosti, přesto na lidi působí dost znervózňujícím dojmem. V kolonii ovšem každopádně bude rozhodně platným členem, ať už jako stopař a lovec, nebo právě pro své technologické nadání.

Hledači jizev

Tak si říkají spíše v nadsázce podle lidí, kteří vyhledávají zdroje magického moru, které mohou způsobovat magické jizvy. Ve skutečnosti jde o soukromou badatelskou výpravu, kterou vede šlechtic se zápalem pro zkoumání magického moru Ardenor Cale. Cale je jedním z těch, kteří mají pro Baldurovu bránu zjistit víc o magickém moru, ale je zřejmé, že on a jeho skupina mají i nějaké vlastní záměry. Ostatně samotní členové skupiny jsou poměrně záhadní a až dosud se drželi celkem v ústraní.

Ardenor Cale – Radek Morávek
Aristokrat a vědec, který se v Baldurově bráně ujal několika dobrodruhů a s nimi zamířil do Petaru s požehnáním univerzity v Baldurově bráně. Oficiální cíl je zjistit více o magickém moru a o tom, jak působí v Petaru a jeho okolí. Je ale zřejmé, že Ardenor ví něco víc a sleduje i své cíle.

Malice "Tulák" Prowler - Athelis
Cestovatel, dobrodruh, hledač jizev. Říká se, že jde o jednoho z nejzkušenějších zjizvených poutníků, což jsou ti, co v pustině poničené magickým morem pátrá po magických jizvách. Trochu podivín, který je ovšem důležitým členem Caleovi party, protože má skutečné praktické zkušenosti z terénu. On prostě zná záludnosti Pustiny a dokáže se v ní pohybovat.

Ailine – Hana Lauerová
Mladá žena, která se nepředstavuje celým svým jménem. Z jejího chování je zřejmé, že je urozeného původu. To ovšem neznamená, že by byla z cukru. Naopak. Zdá se, že už si prožila mnohé a to jí zocelilo. Ve skupině Hledačů sleduje se svým společníkem Sněhovým rytířem nějaké zvláštní cíle, které zatím zůstávají záhadou.

Sněhový rytíř – Talbot
Zřejmě má i nějaké normální jméno, ale to není obecně známo. Je to společník Ailine a jak se zdá, zřejmě je jí něčím zavázán nebo povinován. Společně se přidali do výpravy Hledačů, i když zřejmě ani jeden z nich není pravým výzkumníkem. Je zřejmé, že je velmi schopný šermíř, ale rozsah jeho schopností zůstává zatím skryt.

Thazar Flamebane - půlelf? - Genim
Má zcela jistě elfí krev. A také krev dračí rasy, protože jak jinak si vysvětlit jeho… "blízkost" k drakům, nejen ve vzhledu, ale i v chování? Při pohledu na něj je jasné, že je nebezpečný. Skrývá v sobě tvrdost i vášeň, cílevědomost i divoký oheň. Sám o své minulosti nemluví, ale o to se starají písně: zabil Rudého mága. Pomáhal Harfeníkům. Čaroděj se stezkou v plamenech. Stále putující. Kdo ví, co z toho je pravda, ale určitě ho nechcete rozhněvat. Zde je s výpravou Ardenora Calea a nejspíš nejen jako ochranka; Thazar pro svoji přítomnost má i osobní důvody.

Kira - člověk - Alice
Kira je součástí výpravy Ardenora Colea za poznáváním magického moru. Přidala se k výpravě poměrně nedávno a vlastně se úplně neví proč. Je jisté, že se s některými členy zná z minulosti, ale jinak toho o ní moc neví. To ale neznamená, že není platným členem výpravy, prý umí zacházet s mečem i lovit. I když občas zmizí v lese a vrátí se bez úlovku.

Delegace SPAN

Zástupci Rady Sdružení přesídlených Abeirských národů přijeli teprve nedávno. Ví se, že mají nějaké jednání s vedením Petaru. Jejich skupina se ale neskládá pouze z diplomatů, ale i ze zkušených dobrodruhů, nepřišli si asi jen povídat.

Ganara Voidrage – ohnivá genasi - Hanka
Ganara je sice mladá, za to její temperament nenechá nikoho dlouho na pochybách, že s touhle slečnou není radno si zahrávat. V delegaci je i se svou sestrou Iskou, která ji často umírňuje. Když si Ganara usmyslí, že chce něčeho dosáhnout, udělá pro to cokoliv a neskončí, dokud nedostane to, co chce, i kdyby jí to mělo stát cokoliv. A vypadá to, že na téhle misi jí opravdu velmi záleží. Nicméně z jejího chování je zřejmé, že poselství delegace není to jediné, co ji žene kupředu. Obyvatelům Torilu dává jasně najevo, že jsou z jejího pohledu méněcenní… Ale co vede tak mladou dívku k takové nenávisti? A co se ve skutečnosti skrývá pod její maskou bezcitnosti a záště?

Iska Voidrage - větrná genasi - Eliška Sobotová
Kdybyste si jí všimli, beztak by se vám z ní nepodařilo mnoho vyčíst. Alespoň ne na první pohled.
Kápi má staženou hluboko do obličeje, zpod pláště vyčuhují konce dlouhých šedých vlasů.
Vaše pozornost se pravděpodobne upne na její ohnivou sestru, které je jednoduše plno. Kdo by si všímal klidné opodál stojící postavy? Vše se změní ve chvíli, kdy ten ohnivý drahoušek něco fakt posere. Náhle se z naprostého bezvětří vzedme vichřice, smršť. Ptáci vzlétnou, máchnou křídly a zadusí požár. A je zase klid. Alespoň na chvíli. Pokud ovšem není potřeba plameny rozdmýchat.
Vedle ohnivé sestry působí klidným vyrovnaným dojmem. Nezažili jste, že by se zachovala nečestně. Jde o velice morální bytost.
Vede výpravu SPANu.

Rhogar Silverspear – dragonborn - Nellmegill
Rhogar je drakorozený a paladin Bahamuta. Podle všeho zažil přesun Vráceného Abeiru do světa Torilu na vlastní kůži. Ve svém klanu je respektovaný a na jeho cestách ho doprovází jeho dcera. Když se ho zástupci SPAN kontaktovali, neváhal. Jeho motivace je jasná. Mladí by měli vyrůstat ve své domovině a klan by měl být znovu spojen.

Drask Task - člověk - Kubči
Drask je od pohledu žoldák, válečník. Zajišťuje bezpečnost abeirské delegaci. Je jasné, že nejvíce dává pozor na Isku, ta koneckonců výpravu vede. Jako správný bodyguard je potřeba ho občas upozornit, že to trochu přehání, ale to už je jejich práce…
Co spoustu lidí zaujme je, že Drask prý nepochází z Abeiru, ale odsud, z Torilu.

Jednotlivci

Malky z Dun - člověk - Zappo
Mystik. Osamělý kněz vedený světem svou vírou ve Waukeen. Prošel pěšky kdejakou poušť, šel stále vpřed a nikdy se neohlížel zpět, nikdy nelitoval. Víra, naděje, svoboda a nezlomný optimismus - to je Waukeen. Tak o ní mluví a tak šíří její učení. A tak se přidal k výpravě.
Kolonizace je pokrok a tomu Waukeen přeje. A Malky je tu proto, aby pomohl uspět, byl oporou osadníkům - a učinil tak v jejím jméně.
Waukeen je možná malá a mladá bohyně, ale má velké plány.

Avenal Davros - člověk - Rychlík
Dobrodruh, který vypadá spolehlivě a schopně. Dorazil před nedávnem a trochu se rozkoukal. Někoho hledá, to je z jeho vyptávání v hospodě jasné. Neustále zůstává ostražitý a při podezřelých situacích se rozhlíží, snad jako kdyby očekával pronásledovatele. Ale chová se spořádaně a zatykač na něj nikdo nemá, tak co.

Aziáš - člověk - Sylmael
Aziáš patří k místním obyvatelům a jako šaman má blízko k silám světa. Možná proto se chová bláznivě, protože Mor mění pravidla všude. Navázal s osadníky přátelské vztahy a dokázal přispět dobrou radou nebo podal pomocnou ruku. Když je zrovna příčetný, je přemýšlivý a dobře si uvědomuje, co se s ním děje. Zneklidňovat ho to ale začalo až poslední dobou. Zatím se nikomu nesvěřil, ale přestěhoval se do Petaru a je čím dál nervóznější. A pak, ty jeho záchvaty začínají dávat smysl…

Gar Sandwalker - člověk - Jakub Vozáb
Kočovníka z Plání fialového prachu sem přivedlo jakési náboženské poslání. Jeho mlčenlivá, spíše introvertní povaha, ale zatím zamezila pokusům vyzvědět jaké. Stejně jako pokusům dozvědět se o něm víc, třeba proč vůbec nevypadá jako by ke kočovným národům z Plání doopravdy patřil? A jaktože toho tolik ví o Baldurově bráně, Mečovém pobřeží a magické univerzitě, když tam prý nikdy nebyl? A jak je možné, že jsou si k nerozeznání podobní s Olothem Darkmistem? Zkrátka osoba, která vyvolává více otázek než dává odpovědí - a přímo vybízí k rozlousknutí hádanky, jíž se zdá být.

Oloth Darkmist - člověk - Filip Vozáb
Oloth Darkmist přicestoval do Petaru zhruba ve stejné době, co jeho dvojník Gar - a ihned tím způsobil velký zmatek. Přece jen není běžné potkávat na ulicích identické dvojníky, zvlášť když nejsou příbuzní a údajně se nikdy předtím neviděli. Rozhodně se ale liší, Oloth není ani zdaleka tak mlčenlivý, naopak je velmi zvídavý, všech se ptá, zajímá se o dění a aktivně se zapojuje, snaží se zkrátka být u všeho a všude, jen aby pomohl. Zdá se, že i on sem přišel s nějakým posláním, ale to je jediná věc, kterou si nechává pro sebe, snad jen kromě občasné poznámky o pomstě za osud jeho druhů.

Tyrgall - člověk - Sew
Tyrgall je velmi zvláštní osoba. Nepříliš sdílný, nepříliš družný, většinu času si vystačí sám se sebou - a s hlasy ve své hlavě, zdá se. Občas ta jeho samomluva působí dost šíleným dojmem, pravdou ale je, že už se několikrát ukázal jako hodně platný člen kolonie, především tedy v boji kde je jeho zručnost neocenitelná. Což je dost s podivem, Tyrgall je totiž slepý. Ostatně, Tyrgall jako celek zřejmě bude hodně zajímavou hádankou na rozlousknutí, karty se totiž vzpírají cokoliv o něm prozradit a hádankou zatím zůstává i pro kněží. Kdo to tedy ksakru je, a hlavně - co je zač?

Cairath Duskwalker - elfka - Degu
Cairath od pohledu není žádný ořezávátko. Je na ní vidět, že už v životě ledacos zažila, o ledacos přišla a ledaskomu rozbila hubu. Procestovala sama půl kontinentu a zdá se, že ji nikde nic dlouho nezdrží, je pořád na cestách. Mluví míň, než by se od barda očekávalo, víc poslouchá, víc přemýšlí. Má chladnou hlavu (ehm, většinou) a nevěří úplně všemu. Na druhou stranu umí být i docela zábavný společník. Když ale vezme do ruky hudební nástroj a začne hrát, její proměna je naprostá. Ožije, srší energií, po tváři se jí rozlije úsměv. Vypadá, že byla pro bardský život zrozena.

Jorieth Greenwing - člověk - Zuzka
Jorieth je přesně tím, čím se dá nazvat dobrodruh na dovolené. Ubytovala se v hospodě a v té zároveň tráví dost času. Je jasné, že toho má již dost za sebou. Můžete poslouchat její historky z výprav nebo si k ní zajít pro radu, oboje ochotně nabídne třeba za dobré pivo. Když se nenachází ve své nejoblíbenější budově, najdete ji na procházce po osadě nebo v blízkém okolí. Je v neustálé pohodě a je vidět, že si to tu užívá.

Niam Moonblade - člověk - volná role
Spolehlivý, mlčenlivý, laskavý a vstřícný, to všechno nejlépe charakterizuje Niama Moonbladea. O svém původu Niam nikdy nemluví, je velmi snadno rozpoznatelné, že jen zmínka o tom v něm zanechává stopy hořkosti. Každopádně má ale rozsáhlé znalosti ve spoustě různých oblastí vědění a jeho bojové dovednosti jsou nezanedbatelné, což už několikrát dokázal při průzkumných výpravách do okolí. V kolonii je i přes svůj status hosta a cizince vítanou pomocí a dnes už i poměrně váženým poradním hlasem.

Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License